Fina Borlänge

Idag är det jätte fint väder här på hafjelltoppen. Och vad gör jag?
Jo, nu på morgonen har jag varit ute och en tur på längdskidor och nu ska vi alldelens strax bege oss ut i backen.
Jag ljuger. Jag har spytt, sen har jag legat på soffan.
Men jag önskar att jag hade varit på väg ut i backen. Inte ett moln och det är bara 1 - 2 minus ute.


Det här vackra vädret för mig att tänka på Borlänge på våren. Tänker när solen börjar bli sådär varm och härligt och man börjar svettas lite. Marken är helt grå eftersom att dom inte hunnit sopa undan allt grus ännu förutom på några ställen där dom stora snöhögarna smälter. Igentligen är det ganska fult, allt är bara grått och endast några få knoppar har tittat framåt. Men bara för att man vet allt detta gråa är början på någonting fantastisk. Sommaren, värmen, vännerna, bad, festade, gräs. 
Alla som bor i Borlänge vill bort, tycker att staden är piss. 
Jag har varit borta från staden ett bra tag nu, jag saknar den. Den är fin, alla mina vänner är där, det finns saker att göra och den kommer alltid, hur jag en vrider och vänder på det, alltid att vara mina hemstad. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback