Direkt från GBG genom luren

Fick precis ett sms från ÄggetHägg där hon bad mig att skriva några rader om hennes och Johuns tripp till Göteborg. Snäll som jag är så antar jag utmaningen och hoppas att ni kommer gilla mig lika mycket som ni gillar ÄggetHägg, Marre alltså.

Jag kan tala om för er att det tog sex timmar för Ägget att köra till Göteborg. Detta tycker dock jag är ganska bra gjort med tanke på att de stannade för att röka, pissa, äta och ringa till mig i var och varannan stad. Röda faran har gått som ett spjut på en friidrottstävling ända tills de upptäckte att staden var full av spårvagnar. Mer än så säger jag inte, ni kan nog lista ut själv hur det kan ha sett ut.

Just nu sitter de i hotellbaren och dricker öl, Johun är full och Ägget tycker jag ska komma dit och rädda henne. Om det inte vore för att dom var så långt söder ut i landet så hade jag så klart tagit lådbilen och kommit till hennes undsättning.
De har även kört vilse i Göteborg och insett att kön på systembolaget var för lång.

Anledningen till att de åkte till GBG idag är så klart Andra Avenyns öppna hus imorgon. De kommer med all säkerhet vara AA's mest trogna fans som befinner sig där. Hoppas de inte skämmer ut sig alltför mycket och att de tillägnar en tanke till deras egna lilla Grazynia här hemma.

Grazynia längtar efter sina sötnosar nere i Göteborg och hoppas att deras resa hem går bra imorgon samt att sprit-tarmen skriker imorgon kväll när de anlänt till Borlänge, för då är det fest!

Puss på er, /Grazynia aka Maria Nyberg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback