Förlora en timme på morgonen och du jagar den hela dagen

Hur många gånger i livet har du känt att fan va bra att jag gjorde just detta, att jag valde just denna vägen?
Och hur många gånger har du känt att varför har jag gjort såhär, hur jag kunda jag göra det?
Vilken av dessa 2 tänker man oftast här i livet. Jag vet vilken jag väljer.
Jag vet att livet kan vara en dans på dom alldra vackraste rosor, det vet jag.
Ibland undrar jag bara varför man ska kliva på taggarna så ofta.
Men ska jag då alltså inte ta mina vägar för att inte bli olycklig?
Ibland så har man ju faktiskt olyckor i livet som faktiskt har slutat lyckligt.
Men de känns riktigt tungt just innan det lyckliga kommer.
Om jag ser att denna vägen kanske har ett lycklig slut så men det ser riktigt grått ut hela den långa vägen, ska jag då låta bli den bara för att slippa det jobbiga?
Är det ingenting och kämpa för?
Jo, de är klart som fan att det är det!
Är det någonting här i livet som man måste göra så är det att kämpa!
Ja, jafan JA!

Jag är trött och lite bitter idag faktiskt. Orkar inte göra så mycket annat än och filosofera.
Och nu har jag benat lite i mina tankar, så lite bättre känns det. Nu ska jag ta tag i grejer igen. Tackhej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback