Vänner, sommar & sol

Igår var en av dom bästa dagarna på länge faktist :)

Det började med att jag gick upp i frid och fröjd och inväntade min goda vän Ida. Hon gjorde blonda slingar på mig och de känns skönt att vara lite blond igen :) Och tack Ida ;) Sen begav vi oss ner på stan där Jonna och Caroline väntade. Vi fikade och hade det hur mysigt som hellst, bara var och satt och snackade en massa skit om allt och inget :) Åt glass och drack kaffe. SÅ MYSIGT! :D
Sen var ponnie tvungen och dra för hon skulle väl till sin ponnie eller nått vad vet jag, haha ;) Hon skulle hem iaf :)
Så då begav sig jag, Caroline och Ida till kupolen för att ta en snabb titt där, jag skulle typ bara kolla på skor.
Efter typ 3 timmar så kommer vi äntligen där ifrån och jag har inga skor med mig. Men jag hade shoppat en massa annat nördvändigt för typ 700, men de känndes bra. Caroline var duktigt och shoppade för 600, de är du verkligen värd! :) Och ida, ja hon var duktig och shoppade för ingenting hon! ;) haha.
Sen GICK vi hem till Carolines pappa och gjorde pasta Carbonara, asgött vare verkligen! :D Och sen tog vi bussen hem till mig färgade håret på Caroline och sen gick vi till ångbåtsbryggan och mös lite till. MYSPYS, jag älskar att mysa. Jag älskar när det är varm och man får äta glass. Jag älskar mina vänner :)  <3
Och sen så älskar jag faktiskt när jag och Ida har våran tadition (som vi iaf har gjort varenda dag den här veckan) går ner till ångbåtsbryggan och ja, myser. Vi måste verkligen hålla fast vi de du! :) Imån är vi ju hemma från skolan så då blir de plugg där nere heeeela dagen, fy va mys.
Jag älskar nog ordet mys också faktskt.

Jag blir så kärleksfull av vädret ! :)

Och först träffa Emelie och Marie i falun var inte fyskam de heller :) Nej nej. :) Och sen fin besök av Anna i typ 1 min! haha. Mina vänner :) <3

Och just nu känner jag för att göra liten sånna hära fina saker också! :D

HAR DU..
FOLKÖL I KYLEN: Mycket möljigt, orkar inte gå och kolla faktiskt :P
NÅGON FAVORITRÄTT: Grillad kyckligen!
NÅGON FLICK/POJKVÄN: No
PUDER PÅ DIG: Nej, de har nog försvunnit nu.
NÅGRA FRAMTIDSPLANER: Eh, restaurangchef på McDonalds?! ;) haha, nej men jag vet faktiskt inte :P
EN LEVANDE TRO: Ja, de skulle väl vara jag då! :)
NÅGON SJUKDOM: Hosta och ja.
GYMKORT: Haha, nej! ;)
EN HOMOSEXUELL KOMPIS: Inte vad jag känner till dårå.
NÅGON FAVORITLÅT: Snook - Inga problem
RAKAT BENEN IDAG: Nej, men jag borde ha :P
NÅGON KOMPIS SOM SNARKAR: Jajamensan!
NÅGON VÄN SOM SPELAR I ETT BAND: Japp, jag cool nu
NÅGRA MVG: Nejnejnej
NÅGON SOM FÖRSTÅR DIG: mmh
TUFF KOMPIS SOM KAN FÖRSVARA DIG: Nej, de är ju jag som är coolingen kom vi ju fram till ;)
NÅGOT BEROENDE: Cigg och Dåknen, illa ;)
FIKAT IDAG: Hms, nej. Ätit glass och druckit milkshake och så, men nej de räknas ikke som fika tycker jag! NAGELLACK: Inget för mig
NÅGON VÄN SOM BOR I ETT ANNAT LAND: Naaw, ja!

VEM..
AVSKYR DU: Moahaha
HÅNAR DU: En som hela falufri vet vem de är, man skriver inte sånt i sin kalender! haha,
DELAR DU MEST MINNEN MED: Hmm, Sara Wikström!
LÄNGTAR DU MEST EFTER: Hemlis! :)
STÖR DU DIG PÅ: en hel massa
GOSAR DU MED: Anna såklart! ;)
LAGAR MAT: Inte jag iaf :P
DISKAR: Eh, inte jag.


VILKEN..
TIDNING LÄSER DU: Metro?
BUSS ÅKER DU OFTAST: 6o5 KV
FRISYR HAR DU: Det håret vill
DAG FYLLER DU ÅR: 27 feb
ÅRSTID FÖREDRAR DU: Självklart sommar!

VEM KRAMADE DU SIST?: Lovis efter hon hade sjungit ! :)
VEM VILL DU KRAMA?: Just nu vill jag bara bita tänderna i Anna! :D
STAD ÄR DU UPPVÄXT I: borlänge

VAD..
GÖR DU NU: Pratar med Ade på msn och skriver blogg. Själv?
GÖR DIG TILL EN BRA MÄNNISKA: Jag är född bra!
VILL DU ARBETA MED: Hur ska jag veta?!
ÄR ROLIGAST JUST NU: Sommar! <3
HAR DU PÅ DIG NU: mjukisbyxor (<3), t-shirt, trosor och strupor! :)
HADE DU FÖR SMINK IDAG: Mascara, Fundation, puder och sen kanske inge mer :P
ÄGER DU FÖR SKOR: ooh, sen massa :P
LÄSER DU FÖR BOK: ingen nu, men jag ha ny HP snart! :D
SISTA DU ÅT? Ostbollar ! :D
HAR DU EN GITARR? Ne
VILKET LAND VILL DU HELST BESÖKA? Nått varmt bra partyställe! :)
SKULLE DU SÄGA NEJ TILL SEX IDAG? Der beror på vem som kommer på besök då kanske ;)
HAR DU BRA HÖRSEL? Nej, inte nu iaf.
HAR DU NÅGRA TRUMMOR? nej
TITTAR DU MYCKET PÅ TV? Njae
VAD SKA DU GÖRA IKVÄLL? Kolla på Scrubs, sova.
HAR DU NÅGON PIERCING? jao
HAR DU NÅGON TATUERING? Jag vill ja.
ÄR DU RIK? Jopp, för att vara mig så! :D

jag har =

(X) snott den här listan från Lina Pajalavi och Emelie Holm
(X) rökt en cigarett
(X) rökt en cigarr
(X) snusat
(X) varit full
(X) hånglat med någon av samma kön
( ) flickvän nu
( ) pojkvän nu
(X) varit kär
(X) blivit dumpad
(X) dumpat någon
(X) haft känslor för någon som inte känt samma sak
(X) hånglat med en främling
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(X) blivit tillsagd av en främling att jag är het
(X) älskar eller saknar någon just nu
( ) legat med en medarbetare
( ) varit kär i en lärare
( ) gått på en blinddejt - Typ?
( ) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(X) ifrågasatt mitt hjärta
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
(X) rymt hemifrån
( ) blivit arresterad
(X) ljugit för en kompis
(X) skolkat
( ) sett någon dö
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
(X) flugit
( ) spytt i en bar
(X) sett en del av mig själv brinna
(X) ätit sushi
(X) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
(X) tagit smärtstillande (alvedon, ipren)
(X) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(X) gjort en snöängel
(X) haft ett te-party
(X) byggt ett sandslott
(X) hoppat i en vattenpöl
(X) lekt uppklädd
(X) hoppat i en lövhög
(X) åkt släde
(X) fuskat när jag spelat spel
(X) varit ensam
(X) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(X) tittat på en solnedgång
(X) varit med i en jordbävning
(X) rört en orm
(X) sovit under stjärnorna
(X) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(X) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett råddjur/en get/ett får
(X) vunnit en tävling
(X) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(X) haft kramp
(X) känt mig som en utstött
(X) ätit ett helt glasspaket på en natt
(X) dansat i månljus
(X) hatat mitt utseende
(X) varit vittne till ett brott
( ) varit besatt av post-it lappar
(X) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(X) varit vilse
(X) varit på andra sidan landet
(X) simmat i havet
(X) känt som om jag hållit på att dö
(X) gråtit mig själv till sömns
(X) lekt polis och rånare
(X) sjungit karaoke
(X) betalat för mat med bara mynt
(X) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(X) busringt
(X) fångat en snöflinga på tungan
(X) dansat i regn
(X) skrivit ett brev till tomten
(X) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(X) blåst bubblor
(X) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(X) åkt rullskridskor
(X) fått en önskan inslagen
( ) haft sex med en apa
(X) burit pärlor
(x) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
(X) kysst en spegel
(X) sjungit i duschen
(X) burit en svart klänning
(X) limmat fast min hand i något
(x) fastnat med tungan i metall
( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(X) suttit på ett tak
(X) skrikit så att jag inte fått luft
( ) byggt en kärra
(X) pratat i telefon i mer än sex timmar
(X) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(X) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(X) klättrat i träd
(X) haft en träkoja
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(X) spelat kyckling
(X) blivit puttad i en pool med kläderna på
( ) brutit ett ben
(X) fångat en fisk och sen ätit den
(X) fångat en fjäril
(X) skrattat så mycket att jag grät
(X) gråtit så mycket att jag skrattade
(X) fuskat på ett prov
(X) haft en Britney Spears-skiva
(X) sovit naken


Jävlar mig en lång jävla blogg men nu jävlar är den inte död längre och nu kanske jag inte behöver uppdatera den på ett tag eftersom de är så mycket. Tror iof inte att någon har orkar läsa allt, men iaf.

Pusspåräj!

Kommentarer
Postat av: Me, myself and I

Längsta bloggen någonsin! :O

2007-04-26 @ 22:46:40
Postat av: vickipickipäronpung

gymman uppdatera nu <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback